Mít vlastní e-shop může být prvním krokem k realizaci svého snu, k otevření vlastního podnikání a ke svobodě. Jak na to, aby se sen neproměnil spíš v noční můru? Klíčem je i při tvorbě e-shopu správné plánování. Na co nezapomenout?
Co si rozmyslet před začátkem podnikání
V první řadě si musíme realisticky uvědomit svou situaci. Na malém e-shopu pravděpodobně přes noc nezačnete generovat milionový obrat. Na peníze si ovšem od této chvíle budete muset v podstatě neustále dávat pozor.
Bez finančního plánu se před vytvořením e-shopu neobejdete, musíte mít nevyhnutelně přehled o tom, do čeho všeho budete investovat – samotné zboží, propagace, protože bez té se pravděpodobně daleko nedostanete, sklad atd. A pozor, připravte si raději i záložní krizový plán s názvem „co kdyby“, ať vás nezaskočí ekonomické potíže.
Vaše vložené prostředky však nejsou to jediné podstatné. Zajímat by vás měl i váš potenciální zákazník. Nebo spíše hlavně on. Uvažujte o tom, co mu vlastně můžete nabídnout a co mu můžete nabídnout ve srovnání s konkurencí.
Jedním z možných benefitů je určitě cena, nicméně volit agresivní politiku s tlakem na co nejnižší ceny, nemusí být jediná univerzálně správná cesta. Uspějete s rychlostí dodání nebo tím, jak svému zboží rozumíte?
Cesta je otevřená. Už na počátku je proto dobré si vytyčit určitou hlavní myšlenku, jakousi firemní filosofii a té se držet i do budoucna. Ostatně sami si můžete ověřit, že prakticky každá velká značka svou misi má. K odhalení toho, v čem můžete být opravdu dobří, vám dokáže pomoci SWOT analýza.
Vybíráme e-shopové řešení
Následně můžete přemýšlet nad vlastním e-shopovým řešením a jeho realizací. Připravte se na to, že celý proces vyžaduje svůj čas. Pokud začínáte, můžete se určitě vyhnout e-shopu na míru. Jednak by se vlastní uvedení do provozu neúměrně časově protáhlo a jednak samozřejmě internetový obchod naprogramovaný přímo pro vás bude nevyhnutelně velmi drahý.
E-shop k pronájmu je svým potenciálním klientům schopný poskytnout vše, co potřebují. Rovnou ho tak můžete začít plnit konkrétním obsahem. Nezapomeňte na to, že součástí vaší firemní prezentace jsou v tomto bodě i kvalitní produktové popisky a fotografie.
O nic dalšího se starat nemusíte, funkce, které pronájem e-shopu nabízí, vyhovují pohodlnému používání v českém prostředí. Takzvané krabicové řešení nabídne třeba propojení s fakturačním systémem nebo eshop s EET.
Jeho provoz je navíc zaštítěn technickou podporou a na uživatele neklade nároky v podobě technických znalostí. Vstup do administrace a její ovládání jsou veskrze intuitivní.
Licencovaná platforma vyniká i velmi dobrou úrovní zabezpečení. Za ceny v řádech několika set korun tak získáte dostatečně komfortní zázemí. Ceny se ale samozřejmě navyšují v závislosti na tom, zda požadujete ještě další specializované funkce, třeba implementaci věrnostního systému.
Mezi jedno z tradičních řešení patří e-shopová platforma Zoner inShop, na které začínala většina v současnosti již zaběhnutých e-shopů. Jako výchozí řešení nabízí Zoner inShop klasický pronájem plně vybaveného e-shopu včetně propojení na ekonomické systémy či dodavatele.
Pokud pak přerostete pronájem je možné e-shop kompletně upravit na míru dle vašich požadavků. Demoverzi služby Zoner inShop si můžete nezávazně vyzkoušet až na 60 dní zcela zdarma. A samozřejmě má plně implementováno GDPR.