Pořídit si kvalitní e-shop není v této době vůbec žádný problém. E-shopová řešení se hravě přizpůsobí nejen svým obsahem, ale i stylem přesně tomu účelu, kterému mají sloužit. Jaký si ale vybrat?
Je lépe si e-shop pronajmout bez starostí, ale s určitými ústupky, nebo popustit uzdu svým představám a nechat si vytvořit e-shop na zakázku bez dalších omezení? Obě řešení mají své klady a zápory.
Pronájem e-shopu
Co to vlastně znamená pronajmout si e-shop? Celý princip finguje tak, že se podnikatel rozhodne oslovit nějakou společnost, která zprostředkovává pronájem internetového obchodu.
Ta mu nabídne již hotová a předchystaná řešení (šablony e-shopů), podnikatel si z nich vybere a dodá název a prakticky dále jen produkty, které chce prodávat. Již do několika hodin tak může být e-shop připraven ke spuštění a může se začít obchodovat.
E-shop na míru
Tuto možnost pak volí především ti, co chtějí své produkty co možná nejlépe prezentovat, chtějí se odlišit, nebo nabízejí takové zboží, které se pro své specifické členění do běžného e-shopového řešení nehodí. Tvorba zakázkového e-shopu bude přesně odpovídat jejich potřebám a představám, a to ať už technologicky nebo designově.
Výhody a nevýhody pronájmu e-shopu
- rychlý a jednoduchý způsob založení e-shopu
- řešení vhodné i pro laiky, intuitivní způsob využívání
- uživatel neřeší technické potíže
- nabídka z přednastavených šablon a designů
- pronájem je hrazen formou měsíčních poplatků
- základní podpora je v ceně
- omezené možnosti nastavení
- e-shop podnikatel nikdy nevlastní
Výhody a nevýhody e-shopu na míru
- přesně odpovídá oboru podnikání, představám a všem požadavkům
- možnosti jakéhokoli nastavení
- vhodný i pro speciální nabídky hůře definovatelného zboží (speciální filtry a podobně)
- naprosto originální design
- vhodný zvlášť pro velmi velké obchody
- plná technická podpora
- finančně velmi nákladný
Porovnání obou řešení
Pronájem e-shopu je z finančního hlediska výhodnější. Je vhodný rovněž pro amatéry, není třeba se nic složitého učit nebo najímat zástup grafiků či programátorů, výsledkem je klasický fungující e-shop, který uživatelsky obstará každý. Mínusem může být určitá okoukaná šablonovitost, na kterou jsou ale obvykle zákazníci zvyklí.
Řešení na míru je často výrazně nákladnější, ale pokud člověk počítá s expanzí nebo velkým růstem, pak z dlouhodobého hlediska může jít o velmi dobrou investici. E-shop na míru se lépe přizpůsobuje situaci na trhu a umožňuje pravidelnou obměnu vzhledu a stylu a umí si poradit i s velmi náročnými požadavky majitele či zákazníků.
Obě řešení každopádně zajistí fungující, spolehlivý a tím pádem i velmi kvalitní e-shop. Je pak jen na vás a vašich produktech, aby se vašemu podnikání dařilo a zákazníci se k vám rádi vraceli.
Autor: Zoner inShop